Signalai, pranešantys apie stresą

Signalai, pranešantys apie stresą

Panika ir skubėjimas rytais tapo gyvenimo dalimi. Dabartiniame gyvenimo tempe ne visada laiku pajaučiame, kada reikia sustoti ir  pasirūpinti sveikata.

Organizmas dažnai įvairiais signalais bando priminti, kad laikas stabtelti ir pradėti formuoti naujus įpročius.

Kiek įsiklausote laiku? Ar šiandien numojate ranka (nes „turiu dar daug padaryti“, „kas, jei ne aš“, „be manęs viskas sustos“…), o sustosite tada, kai kūnas privers tai padaryti?

Jei pajutote bent vieną iš šių simptomų, jau šiandien pagalvokite, ką galite pakeisti:

  • Dantų griežimas (bruksizmas) naktimis bei su tuo susijęs dantų emalio pažeidimas ar žandikaulio skausmas prabudus dažnai būna sukeltas nuolatinės įtampos dieną.
  • Kraujuojančios dantenos. Tyrimų duomenimis, stresą jaučiantys žmonės gerokai dažniau skundžiasi periodontologinėmis ligomis, kurių pasekme gali būti periodontitas (parodontozė). Nuolat padidėjęs streso hormono kortisolio lygis gali susilpninti imuninę sistemą ir sudaryti sąlygas bakterijoms paveikti dantenas. Jei ilgai dirbate, o pietus valgote paskubomis prie darbo stalo, mokslininkai rekomenduoja pradėti saugoti burną ir mažinti stresą daugiau sportuojant ir miegant.
  • Kartumo pojūtis burnoje gali būti signalas, jog būtina kruopštesnė dantų priežiūra, ar perspėjimas apie skrandžio ligas ar patiriamą stresą.
  • Potraukis šokoladui ar kitiems saldumynams. Pajutę padidėjusį potraukį, neskubėkite kaltinti vien tik hormonų. Pagalvokite, kokiais darbais paskutiniu metu esate užsiėmęs, kokios mintys neduoda ramybės?

Paprasti būdai, padedantys SUMAŽINTI STRESĄ:

  • Pasiklausykite mėgiamos muzikos ar pabūkite tyloje;
  • Paskambinkite draugui arba garsiai pasikalbėkite su savimi apie rūpesčius;
  • Vietoje kavos ar energetinių gėrimų išbandykite žaliąją arbatą, kurioje esanti amino rūgštis ramina nervų sistemą;
  • Pasimankštinkite. Net ir trumpi pratempimo pratimai, žvilgsnis pro langą, aplinkos pakeitimas per pertraukėlę darbe, gali veikti raminamai.
  • Pagirkite save už visa, ką iki šiandienos esate pasiekęs. Nepamirškite to, ką turite (gyvenimo sąlygos, santykiai, pomėgiai, vaikai, geri darbai ar kiti Jums svarbūs veiksniai);
  • Išsimiegokite pakankamai. Paklausykite savo organizmo – leiskite sau bent kartais išsimiegoti. Nauda bus kelis kartus didesnė, nei ilgalaikis darbas jaučiant nuolatinį miego trūkumą.

Jei problemą galima išspręsti – nėra dėl ko pergyventi. Jei problemos negalima išspręsti – stresas taip pat nepadės. (Shantideva)

Jei norite tvarkytis dantis be streso, parašykite mums »»